Julias födelse v.39 + 1

Från att mina värkar började så tog det 25 timmar tills du föddes. Klockan 02:00 på fredagsnatten sattes mina värkar igång, dom var inte så kraftiga då men jag hade svårt att sova och trodde såklart att du lurades som vanligt :) Men det gjorde du inte. Jag vaknade på morgonen och hade fortfarande värkar:)Morfar körde upp oss kl 13:00 till förlossningen. Då var det 6 minuter mellan värkarna. Jag fick sitta med CTG i väntrummet för att det var fullt på förlossningen. Fanns inga rum lediga.... När det äntligen bölev ett rum ledigt så blev jag undersökt. Då var jag öppen 1 1/2 cm. En barnmorska ville skicka hem mig. Men det ville inte jag. Kändes säkrare att få stanna kvar där. Så jag och pappa gick på en promenad och så gick vi och åt mat. Jag laddade upp med en lasagne så jag skulle orka föda ut dig sen :) Klockan 16:30 var vi tillbaka efter en skön promenad i solen. Då blev vi inskrivna och fick ett rum. Värkarna började bli strkare och kom tätare. Pappa var till stor hjälp för mig. Han stötta mig och fanns där vid min sida. Vi gick runt i korridoren och duschade och spelade alfapet mellan värkarna när klockan var 01:30. Det var tufft. Vid klockan 02:00 var jag öppen 5 cm. Barnmorskan sa att det kanske skulle vara klart till klockan 07:00 någongång på morgonen. Men så blev det inte. Strax därefter blev det alltmer jobbigt och jag ville ha bedövning. Då blev jag förflyttad till ett förlossningsrum. De kolla hur mycket jag var öppen för att avgöra vad för bedövning jag skulle få. Men det behövdes inte för otroligt nog var jag öppen 10 cm och krystvärkarna kom :) Klockan 03:43 föddes min ängel Julia till världen. Mamma och pappa var så stolta över sin prinsessa som äntligen kommit till världen. Julia var 49 cm lång och vägde 3020 kg. Världens finaste tjej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0