Mios födelse v. 38+5

Jag vakna kl 05:30 på morgonen utav att Julia ville komma in till våran säng. Jag gick upp för att hämta henne och då kände jag att det blev blött i trosan, jag misstänkte att det var vattnet, men blev ändå väldigt osäker då inte ens vattnet gick överhuvudtaget med Julia! Jag ringde till förlossningen och de sa att jag skulle sätta på mig en binda och hör av mig om två timmar igen om det kommit mer. Var det verkligen dags nu??? Jag blev lite nervös och rädd att bli besviken ifall det inte var igång... Men det var det! :) Det fortsatte att läcka vatten och det kom även strimmor med blod i. Vi fick en tid för undersökning på förlossningen kl 10:30. Mamma kom för att hämta Julia som hade vaknat med nässelutslag över hela kroppen den här morgonen också. Så jag fick ringa vårdcentralen för att få en läkare att titta på henne. Och så var det även påskkärringdagen den här torsdagen. Allt på en gång. Men vilken tur att hennes mormor finns :) Jag o Ginnie fick skuts av min pappa upp till förlossningen och väl där uppe så tog de en kurva på mig och konstatera efter en glutt på min binda att det var fostervattnet som gått :) iiiiiiiiii jag blev allt lite nervös. Speciellt när de sen skicka hem oss! Så vi satte oss på bussen hem....och då börja det komma lite värkar....rätt så tätt emellan också...Ginnie fick panik och ville att vi skulle åka tillbaks, men jag envisades med att åka hem. Jag hade ju faktiskt blivit hemskickad, då kan jag inte åka tillbaks så snabbt.... När vi kom hem mötte vi en besviken blivande syrra som inte ville att mamma skulle komma hem utan en bebis! Det var dags för Julia o mormor att gå till doktorn med hennes utslag så Julia gav mig en superkram med duperkrafter för att föda ut hennes syskon :) Vi la oss ner för att vila men värkarna börja komma tätare och tätare och de blev starkare och starkare. Ginnie laga potatis, kött och rödvinssås åt oss så vi var uppladdade med energi för att orka gå igenom en kommande förlossning. Mums :) Magen börja sätta igång på mig och kroppen ville börja rensas. Det var toabesök o värkar o stön och pust och jobbigt nu! Jag bad Ginnie ringa förlossningen o säga att vi kommer upp. Men de envisades med att vi skulle stanna hemma ännu längre för det var fullt där uppe! Det kändes inte alls bra kan jag säga. Bara såg framför mig hur vi inte skulle hinna upp och jag skulle få föda hemma. Nej jag klara inte vara hemma mer och tog telefonen och ringde igen. Då var vi välkommna upp. Maarit kom o hämta oss. Vi åkte hemifrån kl 18:00 och kl 19:00 blev jag undersökt, då var jag öppen 6 cm. Ginnie börja gråta när de sa att jag var öppen 6 cm. Att det var så nära nu för oss att bli föräldrar:) Jag fick lustgas och vi kämpa på. Kunde inte få bättre stöd än vad Ginnie gav mig. Vi var bäst tillsammans! Och klockan 20:22 föddes våran älskade prins Mio till världen. Han var 49 cm lång och vägde 3125 kg :) Helt underbart ögonblick.


Kommentarer
Postat av: CLIP

Grattis=)

2009-04-24 @ 23:01:52
URL: http://clip.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0